När tider förändras

God solig dag på er.

Det är då en relativt solig dag i gråa Köping. Nu kan vi äntligen bocka för kategorin "Jag har sett ett vårtecken" för när det gröna under snön kryper fram så är det en stark känsla av vår.
Nu borstar vi av oss vintern och lämnar den som ett minne blott, ser fram emot sommar, sol & bad.

Påvägen till skolan idag så åkte vi raksträckan förbi BigInn då det plötsligt ligger en död fågel mitt i gatan. Jag tänker genast att fågelsjukan har drabbat vår hälsosamma stad, men får ganska snart förklarat att den var påkört när jag efter yttligare fem meter ser en död katt, denna påkörd. Med en obehaglig känsla så kör vi cirka 5 meter till och där ligger en överkörd hare. Så oerhört äcklad blev jag, undra vilken idiot det är som kört på alla dessa djuren.  Haren ska ju skutta och inte ligga där.

På tal om skutt så är det ju precis vad det är ikväll i Folkets Park, jag&maja har båda drabbats av halsont och med handen på hjärtat så tror jag inte att vi har sådan stor lust heller. Fattiga som kyrkråttor är vi också. Hoppas alla som går dit skuttar lugnt och att allt går vägen, bonne nuit!

Nu är det dagen före dopparedagen, för imorgon så är det sista dagen innan det värdefulla påsklovet infinner sig. Jag vet inte exakt vad som händer men behövligt är det.
Hanna beger sig till allas vår älskade Göteborg för att en gång för alla reda ut allt i sitt liv och kunna gå vidare, jag tycker det låter som en klok idé och hoppas att hon får mycket ut av det.

Senare idag ska det skrivas en CV till en sommarjobbs ansökan och besöka det underbara vädret.
Nautilus träningen idag blev inställd pga. halsen och jag får se om badmintonen blir detsamma.
Jag har tränar 4 ggr den här veckan så det är nog kroppen som börjar säga ifrån nu.

Nåja, för att avsluta så tycker jag att fängelsestaffen i Sverige är lika mesiga som oss människor.
Det är ju nästan så att folk utan hem gör brott för att få bli häktade vilket innebär att de får tak över huvudet, bra mat, tillgång till tv,video och dator. Det är ju som att bo på ett hotell för dessa?! Totalt förvridet och ett i längden icke fungerande system.

Det var väl lite från mig tills vidare. Ta det lugnt där ute i världen, du är iaktagen.
På återseende. / K®istin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback