Strålande vårsol

God eftermiddag, våren är äntligen här.

Det är lördag och nästa helg är det Valborg, den dagen på året där det kan vara iskallt runtomkring men tillsammans med nära och kära runt brasan är det alltid värme.

Jag sitter trots allt med ett bandage runt vaden, det är inte så farligt som det låter enligt många men det är faktiskt rätt tungt. Jag har en bristning i en muskel i vaden som är mindre skönt, detta innebär minimal ansträngning och inställd träning troligen hela nästa vecka, USCH!
Det är alltid så, jag är en periodare. Ena månaden så tränar jag inte alls och så kanske tre månader efter så tränar jag varje dag i veckan istället och får såna här saker.

Ikväll blir det att åka till Kolsva och kolla film hos Martina. Fanny & Johanna ska såklart med dit, det blir kul!
Maja är i Eskilstuna på fotbollsläger och jag hoppas och vet att det går bra!

Det är ju ganska konstigt samhälle vi bor i egentligen. Här kämpar alla för jämställhet medan regeringen i frågan om att köra bil verkar vilja trotsa. För nu ska det kanske komma in som förslag att killar ska få tillåtelse att ta körkort vid en ålder av minst 20 år och tjejer fortfarande vid 18års ålder.
Är inte det här könsdiskriminering? Jag tycker så, men deras argument är att killar ligger lite "efter" i mognad i jämföelse med tjejerna. Visst kan det vara så men vilket liv det kommer bli. ack ack ack!

Nu är det dags för mig att avsluta den här bloggen och bege mig ner på altanen där pappa just nu premiärgrillar, ska bli kanon med grillat, som jag har längtat!

På återseende / K®istin

Kommentarer
Postat av: Sista

Ont i vaden? Usch va dryt! See U bästa syster! LOVE U!

2006-04-23 @ 17:16:13
Postat av: Fanny

har jag sagt att jag älskar dig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback