Många bäckar små..

Idag är det Fredag och den skönaste dagen på veckan, utan konkurrens. Det är en sån dag idag där inte orken finns, det finns mycket att göra men inte orken till att göra det. Faktiskt så är det nog en av de första dagarna idag som jag kan förstå vad gravida menar när de säger att huvudet vill så mycket men att kroppen inte orkar med.

Med förväntan så vaknade jag idag och visste att det var barnmorskebesök och att syster kommer hem. Vi var hos bm kl.11.00 och vilken besvikelse. Det var en praktikant som nog hade över en mil djupa smilegropar och som var på praktik skulle jag tro och JAG var hennes första offer. Hon var osäker och fnissade hela tiden. När vi skulle mäta magen så mätte hon nästa 5 cm för mycket och lämnade efter sig ett PÖL av handsvett på britsen, tack för det du!

Allt såg bra ut annars med lill*n i magen. Den växer så den växer men jag trodde att den hade fixerat sig vilken inte alls var fallet utan den hade gått från att vara ruckbar till att bli rörlig igen, konstigt med sant. Blodtryck och sådant ligger bra till och den riktiga bm (annelie) sa att hon inte kunde känna en jättesupermegastor klump (exakt så uttryckte hon sig) men att vi nog kan få en bebis på 4000 g. Haha, det som är lite oroväckande är att hon verkligen inte kan känna att det är en jättesupermegastor klump i magen men kan hon då känna en megastor "klump" då? Ja, ingen aning men vilka funderingar man har som gravid. Ut kommer den om jag så ska spricka från öst till väst.

 (tagen i v.36+1, är nu i v.37+2)

Senare ikväll så kommer syster hem, ska bli mysigt att träffas, vi som brukar ses varje dag har inte setts på över två veckor. Känns skumt men så blir det ju ännu roligare att ses igen. Nu är hon ett steg närmare att bli sjuksköterska för hon gjorde sin första tenta idag. Efter att ha suttit och fått lite halvpanik innan =)

Snart kommer älsklingen hem och då har vi äntligen helg tillsammans. Det är sånt man tänker på när det är tufft ibland, det och att babyn kanske snart tittar ut. Den får ta och kika ut nu tycker jag minsann!

Så.. ha en trevlig helg alla därute och lilla Malva som jag hörde var sjuk igen: Krya på dig!

Älskar dig sötaste älskling.
Imorgon ska jag bli bjuden på mat och en helkväll fick jag veta av dig igår, längtar
=)

Adjö!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha en trevlig helkväll (lördag).kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-02-01 @ 23:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback